Akut Stres Bozukluğu ve Tedavisi

Akut Stres Bozukluğu ve Tedavisi ile ilgili sizler için hazırlanan bu içeriğimize kurumsal sitemizden hemen erişebilir ve anında bilgi için Psikolog Yusuf Yerli´ye ulaşabilirsiniz. Olumsuz ve hatırınızdan çıkmayacak derecede büyük olayların içerisinde kalmanız ciddi psikolojik travmalara neden olacaktır. Bununla beraber travmatik olayların yaşanmasıyla birlikte bu olguları hatırlatan uyarıcılardan kaçınarak, zaten artmış olan uyarılmışlık gibi farklı semptomlar içinde olacaksınız. Strese bağlı olarak gelişen akut stres bozukluğu rahatsızlığı konusunda bilgi almak ve tedavi sürecinizi başlatmak konusunda kliniğimizle iletişim kurabilirsiniz. Bununla beraber akut stres bozukluğu ve tedavisi hususunda tam donanımlı olan doktorlarımızın da desteğiyle hayatınıza geri dönüşünüz normalden daha da kolay bir seviyede gelişecektir. Akut stres bozukluğu ve tedavisi konusunda farklı yöntemleri uygulayan doktorlarımız sayesinde bu süreci en az hasarla atlatmanız mümkündür.

Bu alanda tecrübe sahibi psikologumuz Yusuf YERLİ´den hemen bilgi alabilirsiniz.

Travma sonrası stres bozukluğu rahatsızlığınızın belirtileri 3 aydan daha kısa sürüyorsa akut olarak tabir edilmektedir. Söz konusu belirtiler bu aralıkta kendini göstermesine rağmen hayatınızı ciddi anlamda etkileyerek büyük hasarlar vereceğinden ötürü kliniğimizle iletişim kurmakta yarar vardır. Bununla beraber sorununuzun kaynağına inmek, ilaç desteği almak ve yüzleşmek gibi metotlarla çözüm üretebiliriz.
Akut stres bozukluğu rahatsızlığınızı teşhis ettikten sonra hem terapi metotlarını hem de ilaçları etkili biçimde bu sürece adapte etmekteyiz. Ayrıca akut stres bozukluğuna bağlı olarak gelişme ihtimali bulunan diğer ruhsal hastalıklara önlem almak adına düzenli olarak antidepresan kullanmanızı desteklemekteyiz.

Tedavi esnasında belirli aralıklarla uygulamakta olduğumuz psikoterapilerle beraber hastalığınızın sürmesine neden olan tüm sorunlu düşüncelerinizi ortadan kaldırmaktayız. Ayrıca korku kaynaklı olarak yüzleşmekten çekindiğiniz hallerin üzerine gitmeniz konusunda destek vererek, var olan travmanızın azalmasına yönelik çaba harcamaktayız.

Randevu talepleriniz için web sitemizde yer alan Psk. Yusuf Yerli irtibat numaralarından ulaşım sağlayabilirsiniz.

Akut Stres Bozukluğu Neden Olur?

Akut stres bozukluğu yaşanmış olan büyük olaylar sonrasında karşı karşıya kalma ihtimalinizin bulunduğu rahatsızlıklar arasındadır. Genel itibarıyla yaşamış olduğunuz koşullar bu hastalığın gelişmesinde son derecede belirleyici bir yer tutmaktadır. Sizin için travmanın niteliği ve şiddeti de etkilenme oranınızı arttıracağından dolayı sorunun gelişiminde rol oynayacaktır. Uzman doktorlarımız da bu olumsuz deneyiminizi profesyonel bir biçimde hatırlatarak, altından kalkmanız konusunda destek verecektir. Bazı olaylara ve durumlara bağlı bir biçimde travmaya bağlı bu rahatsızlıktan dolayı kliniğimize yönelmeniz söz konusudur.

•    Savaşlar
•    Kaza
•    Çocukluk dönemlerinde fiziksel istismarlar
•    Cinsel şiddete maruz kalma
•    Fiziksel şiddet
•    Doğal afetler
•    Soygun
•    İşkence
•    Adam kaçırma
•    Ölümle tehdit edilme

Akut Stres Bozukluğu ve Tedavisi - Akut stres bozukluğu nedir, Belirtileri nelerdir?

Bu tip deneyimlere bağlı olarak akut stres bozukluğu gelişme gösterecektir. Uzman doktorlarımıza geçmişte yaşadığınız travmatik olayları aktararak yüzleşecek ve en uygun tedavi sürecine dahil olacaksınız.

Akut Stres Bozukluğu Risk Faktörleri Nelerdir?

Akut stres bozukluğu için farklı risk grupları vardır. Bu risk gruplarının herhangi birinde yer alıyorsanız bu ruhsal sorunu yaşama olasılığınız artış gösterecektir. Ayrıca doktorlarımızla yapacağınız seanslar esnasında risk gruplarınız da ele alınacak ve uygun tedavi metotları uygulanacaktır.

•    Bekar, dul ya da boşanmış olma hali
•    Sosyal ve ekonomik seviyelerin düşük seyretmesi
•    Eğitim düzeyinin düşük olması
•    Çocukluk döneminde ciddi travmatik olayların içinde bulunma
•    Kadın olma
•    Sosyal desteklerin yetersiz olması
•    Borderline, paranoya, antisosyal ya da bağımlı kişilik özelliklerini taşıma
•    Sorunlarla baş edememe
•    Genetik
•    Travmaya yüklediğiniz anlamlar
•    Yakın zamanda başınızdan geçen olaylar
•    Kendinizde ya da yakın çevrenizde var olan psikolojik rahatsızlıklar
•    Alkol ve uyuşturucu gibi zararlı alışkanlıklar

Bu risk faktörleri de akut stres bozukluğunu yaşama ihtimalinizi daha da arttıracak olan unsurlar arasında yer almaktadır.

Daha fazlası için Uzman Klinik Psikolog Yusuf Yerli´ye internet sitesinde bulunan telefon numarasından hemen ulaşabilirsiniz.

• Obsesif Kompulsif Bozukluğu Olan Kişilere Karşı Nasıl Davranmak Gerekir?
    Obsesif Kompulsif Bozukluğu Olan Kişilere Karşı Nasıl Davranmak Gerekir? Sorusunun yanıtını sizler için kişisel web sitemizde yanıtladık. Uzman Klinik Psikolog Yusuf Yerli´ye siteden hızlı bir şekilde ulaşabilirsiniz.
  • Kaygıya Ne İyi Gelir?
    Uzman Klinik Psikolog Yusuf Yerli ile Kaygı bozukluğu ile baş etmek için önemli önerilerin yer aldığı bu içeriğimizde kaygıya ne iyi gelir? Sorusunun yanıtını sizlere aktaracağız.
  • Üsküdar Kaygı Bozukluğu Tedavisi
    Uzman Klinik Psikolog Yusuf Yerli ile Üsküdar Kaygı Bozukluğu Tedavisi için destek almak çok kolay! Yakın bir bölgede yer alan kliniğimizi hemen ziyaret edebilir veya online terapi yöntemi ile destek alabilirsiniz.