Panik Bozukluk Belirtileri

Panik bozukluk belirtileri yaşayan kişiler çeşitli zorluklar nedeniyle bir yardıma ihtiyaç duyabilmektedir. Nedenlere bağlı olarak panik bozuklukları değiştiren etkenler, doğru müdahalelerle engellenebilir ve onarılabilir. Panik bozukluk yaşayanlara özel uygun bir tedavi süreci epey etkili olabilir.

Panik Bozukluk Nedir & Nasıl Başlar?

Panik bozukluk her an kötü bir olay olacakmış hissinin sürekli olarak kişilere eşlik etmesi demektir. Panik bozukluk genellikle panik atak olarak da tanımlanmaktadır. Ani ve beklenmeyen sıkıntıyla birlikte yaşanan panik bozukluk, belirli bir olay ve etkileri nedeniyle meydana gelmektedir. Yaşanan olaylara verilen tepkiler ve sorunlu durumlarla baş etmeye çalışan ve zorlanan kişiler, fiziksel tepki olarak panik yaşayabilir.

Panik bozukluk Belirtileri Nelerdir?

Panik bozukluk belirtileri arasında en bilineni birden başlayan ağrı hissidir. Özellikle göğüs bölgesinde sıkışmayla birlikte başlayan bir durum söz konusudur.
- Çarpıntı hissi
- Nefes almakta zorluk yaşama
- Panik başladığı an ellerde terleme
- Sıcak basması veya tersine üşüme hissini yoğun şekilde hissetme
- Dengede kalmakta zorlanmak, baş dönmesi ve düşecekmiş gibi bir his yaşanması
- Bulantı veya kusmayla sonuçlanan hisler

Yaşanan fiziksel değişimler kişiyi panik olmalarına neden olan düşüncelerden daha fazla rahatsız eder. Bu değişiklikler yeni ve zincirleme bir panik atak krizine neden olabilir. Panik bozukluk sorunu ilk zamanlarda ve ilerleyen dönemlerde daha derin sorunlara neden olabilir.

Gece Panik Atak Belirtileri

Gece panik atak belirtileri, gündüz saatlerinde olan panik bozukluk belirtilerinden çok da farklı olmayabilir.  Genellikle gece ve gündüz yaşanan paniğe bağlı sorunlar aynı fiziksel olasılıklarla görülecektir. Ancak Gece kabuslarla birlikte panik atak sorunu da yaşanabilir. Kabusa bağlı bir panik atak geçiren kişi, geçici bir sorun da yaşıyor olabilir.  Tekrar eden kabus paniği ile panik atak sorunu aynı değildir.

Panik Bozukluk Belirtileri Herkeste Aynı mı?

Herkeste her zaman aynı panik bozukluk belirtileri olacak diye bir kural da yoktur. Bu nedenle her kişinin yaşadığı panik bozukluk belirtileri değişmektedir.  Yaşanan sorunları değerlendirme şekillerine göre herkeste bulunan panik bozukluk tetikleyicileri de değişebilir. Bir kişi için tetikleyen durum diğerine göre çok daha farklı olabilir.
Panik bozukluk sorunu yaşayan iki kişiden biri, aile kazasına bağlı ölüm gibi bir sorun yaşamışsa, trafiğe çıktığında panik atak olabilir. Diğer kişi küçükken sürekli şiddete maruz kalmışsa, zarar görme konusunda panik atak geçirebilir.

Panik Bozukluk Belirtileri Olduğunda Ne Yapmalı?

İlerleyen ve tedavi edilmeyen panik bozukluk durumlarında depresyon, kişilik bozuklukları gibi daha derin sorunlar görülebilir. Bazen bu durumlar da panik atağa neden olabilmektedir.  Doğuştan gelen fiziksel ve çevresel etkenler, kişilik bozukluğuna bağlı panik geçirmeye neden olabilir.

Panik atak belirtileri
yaşayan kişiler öncelikle bu durumu ne sıklıkla yaşadığını fark etmeye çalışmalıdır. Tek seferlik olmayan panik bozukluk belirtileri söz konusu ise psikoloji veya psikiyatri alanında uzman kliniğimize başvurabilir.

• Kadıköy Cinsel Terapi Merkezi
    Kadıköy Cinsel Terapi Merkezi arayışında olanlar için ekiplerimiz ile profesyonel hizmeti size sunuyoruz. Alanında uzman psikolog Yusuf Yerli´den hemen bilgi ve randevu alabilirsiniz.
  • Cinsel Psikolog İstanbul
    Cinsel Psikolog İstanbul araştırmalarınızda online danışmanlık almak istediğiniz an Uzman Klinik Psikolog Yusuf Yerli´ye web sitesinden ulaşabilir ve anında bilgi talebinde bulunabilirsiniz.
  • Çocuk ve Ergenlerde Obsesif Kompulsif Bozukluk (OKB)
    Çocuk ve Ergenlerde Obsesif Kompulsif Bozukluk (OKB) konusunu Uzman Klinik Psikolog Yusuf Yerli´nin kişisel web sitesinde ele aldık, detayları hemen inceleyebilirsiniz.