Panik Bozukluk Nasıl Kontrol Edilir?

Uzman Klinik Psikolog Yusuf Yerli bilgilendirmeye devam ediyor. Panik Bozukluk Nasıl Kontrol Edilir? sorusunun yanıtı için kurumsal sitemizdeki bu içeriğe gözatabilirsiniz.  Son dönemde birçok kişide görülen panik bozukluk nasıl kontrol edilir, gereksiz başlayan bu kaygılardan nasıl kurtulmalıyız gibi sorular sıkça soruluyor. Panik bozukluk, panik atak sonrası ortaya çıkan, kişide kaygı ve endişe düzeyini artıran ruhsal bir bozukluktur.

Panik bozukluk, hiçbir sebep yokken aniden başlayan çarpıntı, göğüs ağrısı, üşüme, terleme gibi belirtiler olarak ortaya çıkar. Kişi sanki o anda kalp krizi geçirip öleceği korkusuna kapılır.
Panik bozukluk olanlar hemen hastaneye götürülüp çeşitli tetkiklerden geçirilir, sakinleştirici ile kendine getirilir. Sebebine ise doktorlar stresten olmuş derler. Aslında doğru teşhis panik bozukluktur.

Panik Bozukluğu Tedavisi Nasıl Yapılır?

Panik bozukluk
, tedavisi mümkün olan bir hastalık türüdür. Günümüzde bilimsel verilerle kanıtlanan 2 tür panik bozukluk tedavisi bulunur. Bunlar; ilaç tedavisi ve bilişsel- davranışçı tedavi yöntemleridir.
İlaç tedavisi: Panik bozukluğu yaşayan kişilerde işe yararlılığı kanıtlanmış, kişiye özel ilaçlar doktor kontrolünde kullanılarak panik bozukluğu hastalığı tedavisinde kullanılmaktadır.

Doktor tarafından reçete edilen bu ilaçları kullanmaya doktorunuzun belirlediği az dozda başlanır ve düzenli kontrol edilerek gerektiği zaman ilacın dozu artırılır. Panik bozuklukta ilaç tedavisi en az 1 yıl devam ettikten sonra yavaş yavaş azaltılıp kesilmelidir.

Bilişsel- davranışçı tedavi: Panik bozukluk tedavisinde kullanılan bu yöntemde iki amaç vardır.

Birinci amaç; hastaya panik atağın aslında tamamen zararsız olduğu gerçeğini yerleştirerek yanlış bilgi ve inanışları düzeltir. Hasta bireylere, ortaya çıkan bu belirtiler ile korkmadan mücadele edebilmesini öğretmeyi amaçlar.

İkinci amaç; panik atak gelecek korkusuyla yalnız kalmaktan kaçınılan yer ve durumlara, belli aşamalarla tekrar tekrar maruz bırakarak, korkuların üstesine gitmeyi ve bu korkulardan kurtulmayı amaçlar.
Bu tedavi yönteminde doktor tarafından hastaya, korkularını yenmesi için alıştırma ödevi verilir. Örneğin, arabaya binme, dışarıya, çarşı pazara çıkma gibi.

Hastalar basit ödevleri yapmaya başladıkça ödevler zorlaştırılır ve korkulan durumlar ortadan kalkıncaya kadar bu şekilde devam edilir.

En garanti sonuçlar bu 2 tedavi yönteminin birlikte kullanılmasıyla elde edilir.

Panik Bozukluğu Bulunanların Bilmesi Gerekenler

Kliniğimizde tedavi olan panik bozukluğu bulunan kişilere, uyması gereken birtakım davranışlar öneriyoruz.

•    Panik bozukluğu, korkulanın aksine ölüme, çıldırmaya, felç olmaya veya etrafa zarar vermeye sebep olan bir hastalık değildir.
•    Doktor tarafından önerilmedikçe kalp, çarpıntı, tansiyon, vitamin ilacı, alkol kesinlikle kullanılmaz ve lazım olur gerekçesiyle beraberinde taşınmaz.
•    Yalnızca doktor tarafından verilen ilaçlarlar kullanılmalıdır. Doktorun yazmadığı hiçbir ilaç kullanılmamalıdır.
•    İlaçlar doktor tarafından önerilen şekilde ve dozda kullanılmalıdır. Günlük, iyi veya kötü olma halinize göre, ilacın dozu artırılıp azaltılmamalıdır.
•    Kliniğimizden aldığınız tedavi sonucunda, iyileştiğiniz zaman doktorunuza danışmadan tedavi kesilmemelidir.

Kliniğime başvuran hastalara, panik bozukluk nasıl kontrol edilir? Konusunda uzman psikiyatrist doktorlarımız tarafından gerekli tedaviler uygulamaktadır.

Sizlerde aklınıza takılan soruların tamamı için Psikolog Yusuf Yerli´ye web sitesinde yer alan telefon numarasından ulaşabilirsiniz.

• Kaygı Bozukluklarının Tedavi Yöntemleri Nelerdir?
    Uzman Klinik Psikolog Yusuf Yerli´nin kurumsal web sitesinde sizler için hazırlanan bir çok test bulunmaktadır. Psikologlarımız ile irtibata geçerek aklınıza takılan tüm hususlar hakkında bilgi alabilir ve tedavi seçeneklerinden sizler
  • Kaygı Terapisi
    İstanbul´da bulunan ve tüm Türkiye´ye hizmet verebilen Uzm. Klinik Psikolog Yusuf Yerli ile Kaygı Terapisi alabilirsiniz. Online terapi seçenekleri ve diğer detaylar için bize sitemizdeki numaramızdan hemen ulaşın.
  • Panik Bozukluk Nasıl Başlar?
    Uzman Klinik Psikolog Yusuf Yerli bilgilendirmeye devam ediyor. Panik Bozukluk Nasıl Başlar? sorusu ile alakalı bilgi detaylarına kurumsal sitemizden hemen erişebilir ve bilgi sahibi olabilirsiniz.